Drömstart!

Publicerat: 18 februari, 2011 i Gagarin, historia, hus, malmö, nydala, Uncategorized

 

Tack för all respons!

Ojoj! Vill bara tacka för all respons på min blogg! TACK! Det inspirerar! Jag hade en siffra i huvudet igår: -Får jag så här många besök första veckan så fortsätter jag. Första dygnet är vi uppe i det tredubbla! Kul! Det tar en stund att knåpa ihop en hushistoria, så jag hoppas ni förstår att ett inlägg i veckan är vad man pallar och hinner med. Det blir på fredagar hädanefter. Är det ok?
Vad blir då nästa hus och historia?
Ja det blir inte den om när den ryske kosmonauten Jurij Gagarin, första människan i rymden, blev bjuden på the och käkade rulltårta i konsumbutiken på Nydala i alla fall. 🙂
Stephan

Foto: Coop Nydala och  www. kosmonaut.se

kommentarer
  1. Tina R skriver:

    Klockrent, Stephan!! Fan va roligt!

  2. malmohus skriver:

    Tack Tina, Det är faktiskt sant att Gagarin var på Konsum.

    Stephan

  3. Janet skriver:

    Det va som fan! Hade ingen aning, o jag som bott där i många yngre år! Har lagt till dig som min självklara favoritbloggare tillsammans med min underbara körledare,Gabriel Forss blogg Kraum

  4. Bibbi Kruuse skriver:

    Lycka till Stephan med din Malmöhusblogg. Ser jättefint ut och jag ska med glädje och nyfikenhet följa vad du har att berätta.
    Kram
    Bibbi

  5. Bibi Grubmüller i Skurup skriver:

    Världens bästa julklapp,MALME SOM JAG SER DET! Tack Stephan! Mycket skratt och även tårar,minnesmaskinen går på högvarv! Jag skall berätta en hemlighet för Dig. Jag tror att ”brottet”
    är preskiberat nu. Någon gång på 60-talet, när brunnen på Stortorget var ganska ny,hände det en natt att någon hällde en massa tvättmedel i den.Torget var nästa dag fullt med skum.Det fanns en stor bild i, jag tror att det var Kvälls Posten,av attentatet.JAG VET VEM DET VAR SOM GJORDE DET!
    Hälsningar Bibi

Kommentera

