Fria tidningar hörde av sig…

Publicerat: 22 februari, 2011 i Gagarin, historia, hus, malmö, nydala

Skattgömma? Bilden lånad av Vår ungdoms Malmö på Facebook.

Jag fick ett mail häromdan. Det var från  Jasna Bekic, redaktör på Fria tidningar. Hon hade läst bloggen och undrade vem jag är. Jag hoppas jag är Stephan, för det är han jäkla räkningar jag går och betalar tänkte jag först.
Men hon fick en ärlig förklaring på vem jag är och varför jag gör det här. Jag nämnde bla Lugnet i  mitt mail. Men glömde berätta om den inmurade skatten som vi letade efter där 1975.

Vi växlade ett par mail och resultatet blev, som Jasna säger, en kortis i tidningen i morgon, onsdag. Vilket jag bugar och tackar för.

Fria Tidningar är ett mediekooperativ som drivs utan vinstintresse. Ta gärna en titt här!

Stephan

Ps Dagen efter kan jag konstatera att det tyvär inte blev någon ”kortis” igår. Synd. Jag har mailat tidningarna och undrat varför. Återkommer

Pps Jasna svarade snabbt, det blev tydkigen en kortis i pappersupplagan i går i alla fall. Web-folket hade dock missat det. Men det ordnar sig nog. Bra Jasna!

kommentarer
  1. Roy Sandgren skriver:

    Låg inte detta på hörnan Stor o Kaptensgatan???

  2. malmohus skriver:

    Jo, du tänker rätt. Det är Betelkyrkan på Lugnet. Fotografen står på Kungsgatan, gatan som löper upp till höger är Storgatan, och gatar som går tvärs över bild är Kaptensgatan.

    Stephan

  3. Linda Filiz skriver:

    Berätta gärna om den inmurade skatten!
    Jättebra blogg!

Kommentera

